image2
הבלוג של תום וגנר
הסיכול הממוקד של ידיעות אחרונות

לא הסיכול הממוקד של  עימאד מורנייה - הסיכול הממוקד של  עמיר פרץ. ככה נראה מבפנים הסיפור שמאחורי הכותרת הראשית של ידיעות אחרונות השבוע - "עמיר פרץ דורש 650 אלף ש"ח", וככה יאפשר לדעת שעיתון מחליט להכפיש את דמותו איש ציבור באופן לא ענייני. למי שלא מצוי בפרטים, כדאי לציין שאני יועץ התקשורת של עמיר פרץ, ומלווה אותו לאורך מערכות הבחירות האחרונות ובתהליך המסובך של וועדת וינוגרד.

קרא עוד...
 
הישרדות באינטרנט - איך רוכבים על הבאז התקשורתי?

הישרדות הפכה להיות באזוורד (מילת באז) לאומית - כלומר, כל אייטם שקשור איכשהו לסדרה הישרדות הוא אייטם חם, כמו כל אייטם בימים אלו שמכיל את המילים "גאידמק", "נינט טייב", "קסאם" או "חגיגות השישים". הקשר בין הישרדות לבין חברת הסטארט אפ הישראלית udside הוא קשר מקרי בהחלט - עד לימים האחרונים.

קרא עוד...
 
סיפורי ההצלחה שלי

זה לא בדיוק התקף אגו מגלומני. זה יותר מישהו, חבר טוב ומבין גדול באינטרנט, שאמר לי, המטרה של הבלוג המקצועי שלך היא לרכז את סיפורי ההצלחה שלך. והקשבתי לו.

קרא עוד...
 
נשק יום הדין של קידום אתרים ושיווק באינטרנט - קריאת חובה לכל מי שרוצה לקדם אתר

 בתוך כל הסצינה החדשה יחסית של קידום אתרים בגוגל, שיווק אינטרנטי ומיתוג אישי באינטרנט יש תחרות קשה, שבתוכה מקדמי אתרים ומשווקים אינטרנטיים מנסים לעיתים קרובות כל מיני פטנטים על מנת לבצע קיצורי דרך ולתת ללקוח שירות טוב יותר. לעיתים הטריקים האלה נגמרים בצורה רעה מאוד, ובענישה של גוגל. בסך הכל,  הלקוח רוצה לשפר את כמות ואיכות החשיפה שלו לגולשי האינטרנט. במקרה של קידום אתרים בגוגל, הלקוח מעוניין להעלות את דירוג האתר שלו, ובמקרה של מיתוג אישי, הלקוח מעוניין להפוך את תוצאות החיפוש המתקבלות עליו ממנועי החיפוש ליותר מגוונות ומחמיאות.

קרא עוד...
 
עד שנה הבאה תגיע לירח

כשאני מספר את הסיפור הזה, אפילו לכתבים שמעורים בתחום, חושבים שהשתגעתי. הסיפור על חללית פרטית, של חברת ספינות חלל מסחרית, שתקח תיירים מיליונרים לחלל החל מהשנה הבאה, נשמע לקוח מעולם הפנטזיה או מהזיות, לא כמו משהו שעיתונאים מצפים לקבל בהודעה לעיתונות במייל, קונקרטית, עם  מחירים, תאריכים ופרטים טכניים.

קרא עוד...
 
סיפור ההצלחה של jobby

את גלעד דיין, המנכ"ל של לוח הדרושים  ג'ובי , פגשתי רק לפני כחודש, דרך לקוחות מרוצים אחרים - אנשי קרייזי שופ, עבורם אני מבצע  את קמפיין הקרקעות על הירח.

קרא עוד...
 
"המתחזים" - הדיון על שיווק גרילה בפורומים עולה לכותרות

לא מעט בזכותי או בגללי, הנושא של שיווק גרילה וקידום אתרים דרך תוכן גולשים עלה לכותרות לאחרונה, וכמובן, קיבל מימד צהוב.

שימו לב לכתבה הראשונה בכלכליסט, אליה התראיינתי בנושא:

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3515380,00.html

קרא עוד...
 
רכב כשר לפסח, גם עוזרות בית

החוכמה הגדולה של יחסי ציבור היא לדעת איך לנצל הזדמנויות. הרבה יותר קל ויעיל להתאים את עצמך לסדר היום של התקשורת, מאשר לנסות לגרום לתקשורת להתאים את עצמה לסדר היום שלך.

קרא עוד...
 
הסיפור המוזר על בני סלע וביה"ס לבניית ציפורניים

ב"רכב כשר לפסח, גם עוזרות בית"  כתבתי כאן על ניצול הזדמנויות ביחסי ציבור, סביב חגים, שהם אירוע קבוע מראש, שניתן להתכונן אליו. אבל החיים התקשורתיים מספקים הזדמנויות מעניינות הרבה יותר, למי שערוך לנצל אותן.

קרא עוד...